|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / LS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
LS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Logické systémy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / 5
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámení se základy teorie logických obvodů. Je studována problematika návrhu kombinačních i sekvenčních obvodů.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet : prověřit experimentální návrh struktury logických objektů. Zkouška : vyřešit vybraný příklad, znalost pojmového aparátu.
Z důvodu průběžné aktualizace předmětu je pro získání zápočtu při opakovaném zapsání předmětu (viz SZŘ čl. 24 odst. 3) nutné souhlasné vyjádření garanta předmětu.
Upozornění:
Termíny a forma ověřování splnění požadavků mohou být upraveny s ohledem na opatření vyhlášená v souvislosti s vývojem epidemiologické situace v ČR.
|
Obsah
|
1. Úvod. Chování logického objektu.
2. Logické obvody, CPLD, FPGA, základní struktury, funkce.
3. Kombinační obvody, minimalizace, návrh.
4. Kombinační obvody, různé kanonické formy.
5. Sekvenční obvody, Mealyho, Moorův a Huffmanův automat.
6. Optimalizace konečných automatů, minimalizace počtu stavů, kódování stavů.
7. Kompozice a dekompozice logické entity, zajímavé kombinační a sekvenční bloky a jejich aplikace.
8. Úvod do HDL.
9. Přehled syntaxe, základní jazykové konstrukce. Vývojová prostředí pro práci s programovatelnou logikou.
10. Simulace a testování návrhů.
11. Úvod do asynchronních automatů.
12. Kódování stavů a příklady návrhu jednoduchých asynchronních systémů.
13. Rezerva.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bokr, Josef; Jáneš, Vlastimil. Logické systémy. Vyd 1. Praha : Vydavatelství ČVUT, 1999. ISBN 80-01-01992-6.
-
Doporučená:
Katz, Randy H.; Borriello, Gaetano. Contemporary logic design. 2nd ed. Upper Saddle River : Pearson Prentice Hall, 2005. ISBN 0-201-30857-6.
-
Doporučená:
Vranesic, Z. Fundamentals of Digital Logic wtih VHDL Design. McGraw-Hill, 2005.
-
Doporučená:
Roth, Jr. Fundamentals of Logic Design. Cengage Learning Inc., 2010.
-
Doporučená:
Mano, M. Logic and Computer Design Fundamentals. Prentice Hall, 2004. ISBN 0-13-L40539-X.
-
Doporučená:
Hassoun, Sona; Sasao, Tsutomu. Logic Synthesis and Verification. 1 ed. Springer, 2001. ISBN 978-0792376064.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
11
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
4
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
32
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
44
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat základní znalosti z matematiky na úrovni střední školy |
prokázatí základní znalosti z fyziky na úrovni střední školy |
prokázatí základní znalosti z elektroniky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zacházet s běždými laboratorními přístroji |
aplikovat základy matematické logiky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
navrhovat elementární funkční jednotky počítače |
z oblasti teorie logických obvodů |
moderních postupů návrhu logických obvodů pomocí jazyků HDL |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
implementace logických systémů v CPLD a FPGA |
používat logické prvky při návrhu prakticky motivovaných logických jednotek |
optimalizace navržených funkčních jednotek |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Individuální konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Individuální konzultace, |
Laboratorní praktika, |
|
|
|
|